افتتاح حساب ترکیه

صفر تا صد افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب ترکیه

صفر تا صد افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب بین المللی

این روزها با توجه به موانع و پیچیدگی‌های روابط دیپلماتیک ایران با اغلب کشورها، سیستم بانکداری ایران ارتباط موثری با بانک‌های معتبر جهانی نداشته و توانایی ارائه خدمات بین‌المللی به شهروندان ایرانی را ندارد.

برای افتتاح حساب بین المللی به لینک زیر مراجعه کنید : https://www.aloapply.com/open-bank-account-in-turkey/

از این رو ایرانیانی که قصد سفر، خرید، پرداخت شهریه دانشگاه، ثبت‌نام آنلاین و هر گونه تجارت در کشورهای دیگر را دارند، امکان دریافت کارت اعتباری و خدمات بانکی بین‌المللی را نداشته و به هنگام معامله در خارج از کشور مجبور به استفاده از ارز نقدی و یا خدمات صرافی با کارمزد بالا می‌شوند.

زراعت‌بانک ترکیه شرایط ویژه و محدودی را برای ایرانیان غیرمقیم در این کشور فراهم کرده تا به شکل حقیقی یا حقوقی، یک حساب بانکی باز کرده و از خدمات متنوع بانکداری طراز اول و بین‌المللی بهره‌مند شوند.

گروه شرکت‌های نیلگام (ایران آنکارای سابق) با توجه به سابقه درخشان بیش از یک دهه فعالیت در ترکیه و اعتبار مالی بالا، مورداعتماد طرف ترک بوده و این امکان را برای ایرانیان فراهم کرده است که مشکل بزرگ ارتباطات بانکی با کشورهای دیگر را برطرف کند.

افتتاح حساب زراعت ‌بانک برای اشخاص حقوقی و شرکت‌ها

حساب حقوقی برای افراد غیر مقیم تنها با حضور مدیر شرکت و امضای وی افتتاح خواهد شد. برای این‌کار باید ترجمه اسناد شرکت مربوطه را نزد اداره مالیات ترکیه برده و از این طریق شماره مالیاتی مختص به شرکت‌ها را دریافت نمایید.

سپس با مراجعه به زراعت‌بانک، در کنار شماره مالیاتی اسناد ترجمه‌شده شرکت اعم از مدارک فعالیت، اساسنامه شرکت و سایر موارد مربوطه را به بانک ارائه داده و برای افتتاح حساب و آغاز تجارت جهانی اقدام کنید.

خوشبختانه به استثنای نیاز به ارائه آدرس معتبر در ترکیه برای ارسال ابلاغیه بانک، متقاضی ملزم به داشتن فعالیت تجاری، دفتر و یا نمایندگی در کشور ترکیه نخواهد بود و می‌تواند به عنوان صاحب شرکت با استفاده از خدمات اینترنت‌بانک به امور بانکی در ترکیه رسیدگی کند و همچنین از طریق کد سوئیفت، متناسب با سقف تعیین‌شده برای حساب در زراعت بانک، مبلغ ارز خود را انتقال دهد.

مزایا :

افتتاح حساب به نام شخص در کمتر از یک هفته

حساب با ارز دلار

بدون محاسبه مالیات اروپا

کارت فیزیکی مسترکارت یا ویزا کارت (با اعتبار 3 ساله )

ارسال کارت پس از 20 الی 25 روز کاری اززمان درخواست

امکان انتقال پول از هر حساب بانکی، صرافی و ...

امکان ارسال پول از طریق بانک های خارجی وصرافی های ایران

امکان ارسال حواله های بانکی بصورت آنلاین (محدود)

بانکداری اینترنتی ( Full Online Banking )

امکان داشتن کارت اضافی بر روی حساب ( Additional Card )

دارای تلفن بانک رایگان

ارایه صورت حساب و ریز کارکرد بصورت آنلاین (رایگان)

پشتیبانی 24 ساعته و تیم راهنمایی مالی

بانک های ایرانی در ترکیه

قرار گرفتن ترکیه در جزو شرکای اصلی تجاری ایران و نیز هدفگذاری این ۲ کشور برای رسیدن به حجم ۳۰ میلیارد دلاری مراودات سبب شده است توسعه روابط بانکی و کارگزاری برای تسهیل تجارت میان فعالان اقتصادی ۲کشور در دستور کار بانک های مرکزی ایران و ترکیه باشد.
از این رو، هیات بانکی ترکیه به سرپرستی «مراد یوزل» قائم مقام بانک مرکزی این کشور، به تهران سفر کردند و در دیدار با «سیداحمد عراقچی» معاون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، راهکارهای جدید را برای توسعه روابط بانکی تهران و آنکارا بررسی کردند.
بنا بر اعلام بانک مرکزی، عراقچی ضمن قدردانی از همکاری های بانکی گذشته ترکیه با ایران، با اشاره به عزم جدی رییسان جمهوری ۲کشور بر گسترش روابط اقتصادی، توسعه روابط بانکی را لازمه تسهیل مراودات تجاری دوجانبه دانست.

وی با تشریح راهکارهای جدید برای گسترش روابط بانکی ایران و ترکیه گفت: قرارداد سوآپ ارزی یکی از برنامه های بانک های مرکزی ۲کشور برای تداوم و افزایش همکاری هاست که پیش بینی می شود بزودی با آماده شدن بسترها اجرا شود.
قائم مقام بانک مرکزی ترکیه نیز در این نشست با اشاره به سابقه طولانی مراودات تجاری و بازرگانی بین ایران و ترکیه گفت: گسترش این مراودات با ایران برای ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است که لازمه آن بهبود روابط کارگزاری بانکی است.

مراد یوزل ادامه داد: اجرای قرارداد سوآپ ارزی با ایران، بخش مهمی از برنامه ترکیه برای گسترش روابط راهبردی ۲کشور است.
در این نشست مدیران عامل و معاونین زراعت بانک و هالک بانک ترکیه نیز درباره جزییات اجرای تفاهم های صورت گرفته و گسترش روابط کارگزاری بانکی با نمایندگان بانک های ایرانی تبادل نظر کردند.

مدیرعامل زراعت بانک که ریاست کانون بانک های دولتی ترکیه را بر عهده دارد، با تاکید بر استقبال این بانک از افزایش همکاری با بانک های ایرانی گفت: حساب برخی بانک های ایرانی در این بانک افتتاح شده و مذاکرات برای برقراری روابط با سایر بانک های ایرانی نیز ادامه دارد. همچنین حساب زراعت بانک در بانک ملی ایران نیز ایجاد شده است.
مدیرعامل هالک بانک نیز ضمن تشریح سیاست های این بانک اعلام کرد: هالک بانک مانند گذشته نقش خود را در توسعه روابط بانکی با بانک های ایرانی ایفا خواهد کرد.
این دیدار بیست و چهارم دی ماه پس از سفر هفته پیش هیات بانکی ایرانی به ریاست معاون ارزی بانک مرکزی به ترکیه و با هدف گسترش روابط بانکی ۲کشور انجام شد.

انواع حساب در ترکیه

بانک مرکزی ترکیه در سال ۲۰۲۰ با ارسال نامه ای به چند بانک ترکیه بخشنامه هایی برای باز کردن حساب افراد خارجی در ترکیه صادر کرد.

اما از آنجا که ایران با مشکلات مربوط به تحریم دست و پنجه نرم میکند بانکهای ترکیه سخت گیری هایی برای افتتاح حساب شهروندان ایران دارند.

مخص.صا قرار گرفتن کشور ایران در لیست سیاه پولشویی FATF باز کردن حساب بین المللی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

در این مطلب به قوانین افتتاح حساب در ترکیه و انواع حساب بانکی و بهترین بانک برای بازکردن حساب می پردازیم.


ویزا کارت و مستر کارت بین المللی در ترکیه


پس از گذشت زمان حدود یک هفته کارت اعتباری شما به درب منزل تحویل داده خواهد شد.

در صورتی که نیاز به صدور فوری کارت دارید میتوانید با ارائه دلایلی به رییس شعبه درخواست صدور کارت در همان روز را ارائه کنید

با کارت های ویزا و مستر کارت می توانید نسبت به واریز درآمد های خود از اینترنت مانند امور فری لنسری و دریافت حساب های گوگل دوولوپر و گوگل پلی و... اقدام کنید.

همچنین با دارا بودن این کارت می توانید نسبت به خرید ازسایت های خارجی اقدام کنید.

این کارت ها در کل دنیا که پذیرنده کارتهای ویزا و مستر هستند دارای اعتبار می باشند.

به عنوان مثال با این کارت میتوانید ازATM  های کل اروپا پول برداشت و یا جابجا کنید.

تفاوت دبیت کارت (Debit card) و کردیت کارت ( Credit Card)

ویزا و یا مستر کارت صادر شده میتواند دبیت و یا کردیت باشد.

دبیت کارت ها، کارت های نقدی هستند که شما متناسب با موجودی داخل کارت میتوانید خرید کنید.

یعنی برای خرید یک کالا حتما باید همان میزان موجودی در کارت باشد و همان لحظه هم برداشت میشود.

اما در نوع کردیت کارت شما میتوانید خریدهای قسطی انجام دهید.

برای دریافت کردیت کارت حداقل ۲۰۰۰ لیر باید در حساب خود داشته باشید.

و از این مبلغ برای وجه ضمانت کردیت کارت استفاده کنید.

کارت های  بانکی بنام و بی نام

کارت هایی که نام مشتری بر روی آن درج میشود و با کارتهایی که همان لحظه صادر میشوند هیچ گونه تفاوتی ندارند.

کارت هایی که نام مشتری بر روی آن ها درج شده است همان لحظه قابل دریافت از شعبه نیستند.

این کارتها باید در مرکز صدور کارت های اعتباری  نام مشتری برروی آن چاپ شود  و پس از یک هفته به آدرس مشتری ارسال میشوند.

از آنجایی که این کارت ها هیچ گونه تفاوتی با کارت های بی نام ندارند توصیه این است که اگر ساکن ترکیه نیستید و اقامت ترکیه ندارید در همان روز ویزا و یا مستر کارت خود را از شعبه دریافت کنید.

اما اگر در ترکیه ساکن هستید میتوانید از شعبه درخواست کارت با نام خودتان بکنید که پس از یک هفته توسط اداره پست به ادرس شما ارسال میشود.

افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

Ishbank علاوه بر این یکی از بانکهای مهم ترکیه است ، جایی که بیشتر ایرانیان حساب های خود را باز می کنند. این بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق شعب در ترکیه مکانی با بانک Esh دارند. جابجایی پول از طریق این بانک نیز ساده است. Ish Bank of Turkey اصلی ترین بانک باز است که در ترکیه مستقر است ، که در بین 1000 بانک اصلی کره زمین در جایگاه 96 قرار دارد و در بین بزرگترین سازمان های باز جهان در رده بندی فوربز 2000 در سال 2017 در جایگاه 316 قرار دارد.


اطلاعات بیشتر: https://www.aloapply.com/open-bank-account-in-turkey/


 در سال 1924 بنا به درخواست مصطفی کمال عطات مدیریت و تحت مدیریت جلال بیار. مصر ، هلند ، فرانسه و سوئیس یافت می شوند. دستاوردهای بانک وی در چارچوب مالی ترکیه استفاده از چک برای مبادلات روزمره را قابل تصور می داند ایجاد بانکداری الکترونیکی بدون سابقه ترکیه معرفی دستگاههای خودپرداز بدون سابقه برای ترکیه ایجاد شعب خارج از کشور در اروپا و جمهوری ترکیه قبرس شمالی فقط به دلیل ایجاد حساب های سپرده گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک بانکی مؤثر با استفاده از دستگاه های ITM از سال 1996 ، بهبود دستگاه های Netmatik برای مشتری برای استفاده از اداره های آنلاین ، بدون نیاز به رایانه ، بانکداری را از طریق تلفن های همراه پیشرفته وابسته به مشتری ارائه داده است که اثبات آن از طریق تأثیرگذاری است. 

انگشت روی دستگاههای خودپرداز شعبه کانونی این سازمان در محل Beşiktaş استانبول است و پیشنهادات آن در بورس لندن و بورس استانبول رد و بدل می شود. در دسامبر سال 2006 ، پیشنهادهای مربوط به پول بانک ایش 41.5 درصد از پیشنهادهای این کشور را که دارای ذخیره قانونی بانک ، 28 درصد توسط آتات کره و 30 درصد پیشنهادات رایگان است ، نشان می دهد. اداره های مالی وی تقریباً در تمام ادارات مالی برای مشتریان این بانک هدایت می شوند و احتمالاً بانک نیز شرایط صحیحی را برای مشتریان ایجاد می کند تا بتوانند با بی دردسر از پول نقد خود در موارد و مناطق مختلف استفاده کنند. 

از جمله دولت های بانک Ish ، استفاده از چارچوبی برای تشویق به کارگیری استانداردهای پولی مختلف در ترکیه است. این چارچوب ، به نام حرکت پول الکترونیکی (EFT) ، به مشتریان این امکان را می دهد که به طور طبیعی بیش از معیارهای پولی مختلف را به پول رسمی خود برای آن دسته از ایرانیانی که نیاز به ایجاد یک رکورد در خارج از کشور ، به ویژه در محلی دارند ، تغییر دهند. آنها ترکیه دارند و این بانک در کنار باغبانی بانک ، شاید بهترین انتخاب باشد.